Vlogs, berichten en verhalen

In beeld

Toon enkel

Bericht

Vertrouwen

Samen met zes collega’s blikken we in december terug op dit bijzondere jaar, elke terugblik is daarbij gekoppeld aan een kernwaarde. Vanuit de kernwaarde ‘vertrouwen’ deelt Alette haar ervaring:

“Terugkijkend op dit jaar vanuit ‘vertrouwen’ roept dit bij mij als eerste de rust op die we als organisatie hebben bewaard.
Rust, omdat we als JP-ers het vertrouwen hebben dat we hier, samen in optrekkend, de juiste weg in zouden en zullen vinden.
Omdat we erop vertrouwen dat we altijd met elkaar ontdekken wat er nodig is. Dat we gesterkt werden in ons vertrouwen door de heldere en eenvoudige communicatie naar alle medewerkers.
Én dat we het vertrouwen hadden en hebben dat we dit samen kunnen, omdat we – weliswaar op andere manieren – elkaar blijven opzoeken, bevragen en inspireren.”

Alette is werkzaam als intakemedewerker en klachtenfunctionaris op het centraal bureau van de JP in Deventer. Wil je meer lezen over onze organisatie? Kijk op www.jpvandenbent.nl.

Bericht

Professionaliteit

Samen met zes collega’s blikken we in december terug op dit bijzondere jaar, elke terugblik is daarbij gekoppeld aan een kernwaarde. Vanuit de kernwaarde ‘Professionaliteit’ deelt Coco haar ervaring:

“Professionaliteit in 2020 betekende aan de ene kant hetzelfde als de jaren ervoor: Doen wat nodig is, maatwerk leveren en vraagstukken met elkaar delen. Staan voor onze zorg aan cliënten en staan voor je collega’s. Aan de andere kant bracht corona ons een stuk uitdaging, bijvoorbeeld op het stuk maatwerk. De richtlijnen vanuit het RIVM gelden immers voor iedereen. Door de dialoog (op afstand) met elkaar aan te gaan en door te blijven kijken naar wat wél mogelijk is, gaven we samen al puzzelend vorm aan de ‘hoe-vraag’.

2020 Heeft veel professionaliteit gebracht. We bleven onszelf de vraag stellen: deden we nog altijd wel wat nodig was? Of waren er ook structuren gevormd in de loop der jaren die niet meer helpend waren? Daarnaast heeft het ons laten zien dat het belangrijk is om elkaar te blijven vinden, zodat we elkaar scherp kunnen houden en verder kunnen helpen”.

Coco werkt op locatie Van Deinselaan en Kortverblijfhuis Het Eulderink. Nieuwsgierig naar de locaties? Kijk op www.jpvandenbent.nl/locaties

Bericht

Aanspreekbaarheid

Binnen de JP hebben we zes kernwaarden: Aanspreekbaarheid, Eigenaarschap, Leervermogen, Professionaliteit, Transparantie & Vertrouwen. Vanuit deze kernwaarden blikken we met een aantal collega’s terug op dit bijzondere jaar.

We beginnen deze reeks met Toos, zij blikt vanuit de kernwaarde aanspreekbaarheid terug op 2020.

“Ik had van te voren niet kunnen bedenken dat we een week na mijn start bij de JP, geconfronteerd zouden worden met coronamaatregelen. Mijn kompas en focus hierin is blijven kijken naar wat de cliënt nodig heeft en daarop aansluiten. ‘Samen’ is wat in deze tijd voor mij voorop stond en staat. We doen het samen: met de cliënt, met ouders en betrokkenen, met collega’s. Natuurlijk vliegen we soms ook wel eens uit de bocht, maar gelukkig zijn we in staat elkaar daarop aan te spreken en dit als leermoment te zien. Ik heb door de coronatijd en het werken in een nieuwe situatie nog meer dan anders gemerkt hoe belangrijk het is om open en transparant te zijn. Hoe belangrijk het is om duidelijk te communiceren, open te blijven staan voor feedback, aanspreekbaar te zijn, maar ook anderen aan te spreken”.

Toos is locatiecoördinator op het ECU in Dronten. Wil je meer lezen over de JP of specifiek over deze locatie? Kijk op www.jpvandenbent.nl

Verhaal

"Ik kan mezelf ontwikkelen en verder groeien"

Ramon is leerling begeleider bij locatie Noorderkoeslag in Wijhe

Bericht

Doe gewoon en gewoon doen

Binnen de JP behandelen we de ander zoals we zelf behandeld willen worden: we doen gewoon. We zien wat nodig is en handelen daarnaar: gewoon doen. Dit is nu, in de situatie rondom het coronavirus, niet anders.

Vanaf het begin af aan hebben we binnen de JP gezocht naar het opnieuw vormgeven aan de dienstverlening en samenwerking, passend bij het moment. We hebben mensen daarin de ruimte gegeven. Wanneer je te maken krijgt met iets wat je niet kent, brengt dat onzekerheid met zich mee, maar in het grote geheel was er vertrouwen en rust. Dat komt door de ‘doe gewoon, gewoon doen-mentaliteit’ van medewerkers. Daarnaast zorgen we door de eenvoud en inhoud van de coronacommunicatie dat iedereen de vertaalslag kan maken naar de situatie op hun locatie, en de cliënten die daar leven.