Vlogs, berichten en verhalen

In beeld

Toon enkel

Bericht

Aanspreekbaarheid

Binnen de JP hebben we zes kernwaarden: Aanspreekbaarheid, Eigenaarschap, Leervermogen, Professionaliteit, Transparantie & Vertrouwen. Vanuit deze kernwaarden blikken we met een aantal collega’s terug op dit bijzondere jaar.

We beginnen deze reeks met Toos, zij blikt vanuit de kernwaarde aanspreekbaarheid terug op 2020.

“Ik had van te voren niet kunnen bedenken dat we een week na mijn start bij de JP, geconfronteerd zouden worden met coronamaatregelen. Mijn kompas en focus hierin is blijven kijken naar wat de cliënt nodig heeft en daarop aansluiten. ‘Samen’ is wat in deze tijd voor mij voorop stond en staat. We doen het samen: met de cliënt, met ouders en betrokkenen, met collega’s. Natuurlijk vliegen we soms ook wel eens uit de bocht, maar gelukkig zijn we in staat elkaar daarop aan te spreken en dit als leermoment te zien. Ik heb door de coronatijd en het werken in een nieuwe situatie nog meer dan anders gemerkt hoe belangrijk het is om open en transparant te zijn. Hoe belangrijk het is om duidelijk te communiceren, open te blijven staan voor feedback, aanspreekbaar te zijn, maar ook anderen aan te spreken”.

Toos is locatiecoördinator op het ECU in Dronten. Wil je meer lezen over de JP of specifiek over deze locatie? Kijk op www.jpvandenbent.nl

Bericht

Doe gewoon en gewoon doen

Binnen de JP behandelen we de ander zoals we zelf behandeld willen worden: we doen gewoon. We zien wat nodig is en handelen daarnaar: gewoon doen. Dit is nu, in de situatie rondom het coronavirus, niet anders.

Vanaf het begin af aan hebben we binnen de JP gezocht naar het opnieuw vormgeven aan de dienstverlening en samenwerking, passend bij het moment. We hebben mensen daarin de ruimte gegeven. Wanneer je te maken krijgt met iets wat je niet kent, brengt dat onzekerheid met zich mee, maar in het grote geheel was er vertrouwen en rust. Dat komt door de ‘doe gewoon, gewoon doen-mentaliteit’ van medewerkers. Daarnaast zorgen we door de eenvoud en inhoud van de coronacommunicatie dat iedereen de vertaalslag kan maken naar de situatie op hun locatie, en de cliënten die daar leven.

Bericht

Locatie De Molen in Leeuwarden

Wie uit Leeuwarden komt, kent ongetwijfeld de oude molen ‘De Haan’ nog wel. Tegenwoordig zit hier De Molen, een initiatief van de JP. Benieuwd naar wat we hier doen? De nieuwe locatiewebsite staat net live! Neem een kijkje op https://www.etenindemolen.nl/.

Bericht

Ondersteunen bij leven staat centraal

Deze weergave maakt duidelijk dat wij het primaire proces – mensen ondersteunen bij leven – centraal stellen. De cliënt en de begeleider zijn bij de JP de top van de organisatie, de kern van onze dienstverlening. Al het andere is daar ondersteunend aan.

Verhaal

"We weten elkaar te vinden, dat is een fijne cultuur"

Mathilda is locatiecoördinator van Werk en/of Dagactiviteiten Salland