Aanspreekbaarheid
Binnen de JP hebben we zes kernwaarden: Aanspreekbaarheid, Eigenaarschap, Leervermogen, Professionaliteit, Transparantie & Vertrouwen. Vanuit deze kernwaarden blikken we met een aantal collega’s terug op dit bijzondere jaar.
We beginnen deze reeks met Toos, zij blikt vanuit de kernwaarde aanspreekbaarheid terug op 2020.
“Ik had van te voren niet kunnen bedenken dat we een week na mijn start bij de JP, geconfronteerd zouden worden met coronamaatregelen. Mijn kompas en focus hierin is blijven kijken naar wat de cliënt nodig heeft en daarop aansluiten. ‘Samen’ is wat in deze tijd voor mij voorop stond en staat. We doen het samen: met de cliënt, met ouders en betrokkenen, met collega’s. Natuurlijk vliegen we soms ook wel eens uit de bocht, maar gelukkig zijn we in staat elkaar daarop aan te spreken en dit als leermoment te zien. Ik heb door de coronatijd en het werken in een nieuwe situatie nog meer dan anders gemerkt hoe belangrijk het is om open en transparant te zijn. Hoe belangrijk het is om duidelijk te communiceren, open te blijven staan voor feedback, aanspreekbaar te zijn, maar ook anderen aan te spreken”.
Toos is locatiecoördinator op het ECU in Dronten. Wil je meer lezen over de JP of specifiek over deze locatie? Kijk op www.jpvandenbent.nl