Trots op...
Net als de individuele JP’er willen we ook als organisatie ons blijven ontwikkelen. Om inzicht te krijgen in onze sterke- en verbeterpunten is in de tweede helft van 2020 een medewerkersonderzoek uitgevoerd. Uit het onderzoek blijkt dat de JP’ers het meest trots zijn op de cliëntgerichtheid. Martine, begeleider locatie Geert Grootestraat, laat weten wat bij haar dit trotse gevoel naar boven brengt:
“Als een cliënt de behoefte en motivatie heeft om vaardigheden te verbeteren of aan te leren, doe ik er graag alles aan om samen de mogelijkheden te onderzoeken. Mijn ervaring leert dat er dan ook veel mogelijk is. Een mooi praktijkvoorbeeld vind ik de wens van een 54-jarige cliënt om nog te leren lezen. Als team hebben we hier de schouders onder gezet. Samen met de inzet van een deskundige vrijwilliger van Taalpunt Zwolle hebben we inmiddels de eerste succesvolle stappen gezet. Het maakt mij trots om als team dit betekenisvolle proces, samen met cliënt en vrijwilliger te realiseren. Soms lukt iets ook niet. Dan zie ik het vaak als een waardevol reflectiemoment. Het blijft natuurlijk altijd een uitdaging om een goede balans te vinden tussen wensen en realistische, haalbare doelen. De lat leg ik graag hoog, voor zowel mijn cliënten, mijn collega’s, als mijzelf.”